Menu
Mon panier

En cours de chargement...

Recherche avancée
  • Télécharger des extraits

Cow up a tree - Knowing and learning for change in agriculture case studies from industrialised countries (Broché)

Edition en anglais

  • Inra-Quae

  • Paru le : 01/11/2000
Members of the LEARN group met the 'cow up a tree' during a night walk on the Avenue des Champs-Elysees. Conceived by an artist of Anglo-Irish origin... > Lire la suite
  • Plus d'un million de livres disponibles
  • Retrait gratuit en magasin
  • Livraison à domicile sous 24h/48h*
    * si livre disponible en stock, livraison payante
49,50 €
Expédié sous 3 à 6 jours
  • ou
    À retirer gratuitement en magasin U
    entre le 29 mai et le 3 juin
  • E-book À partir de 33,99 €
Members of the LEARN group met the 'cow up a tree' during a night walk on the Avenue des Champs-Elysees. Conceived by an artist of Anglo-Irish origin resident in Australia and displayed in Paris, the sculpture reflects the international nature of this book. Perhaps more profoundly, it captures in metaphorically stark terms the uncertain future that some consider agriculture in the western world to face.
This book takes up the challenge to identify strategies to trigger new approaches. Crises in farming, natural resource use, food systems and rural livelihoods make particular demands on R&D professionals and policy makers. Contributors to this book argue that a much needed response to these crises is to change practices associated with knowing and learning. The book presents case studies from ten countries which exemplify theories and practices that challenge prevailing understandings about learning and knowing in agricultural settings.
Contributors explore how stakeholders can be induced to engage in collaborative action to learn with each other so that different ways of knowing are respected and new ways to learn and know can emerge. To understand, and thus improve, the quality of learning processes, R&D professionals will need to get involved in the doing : they can no longer philosophise at the periphery of action but must learn with the practitioners while they take action.
An important professional role is to make learning processes explicit and a learning resource for others. Any attempt to bring learning and knowing processes into focus needs to be tackled both theoretically and methodologically to support the collective action of a wide diversity of new actors having scant experience of working together. Research, education and training are thus faced with a major discontinuity that requires on-going change.
  • Date de parution : 01/11/2000
  • Editeur : Inra-Quae
  • Collection : science update
  • ISBN : 2-7380-0929-8
  • EAN : 9782738009296
  • Présentation : Broché
  • Nb. de pages : 492 pages
  • Poids : 0.795 Kg
  • Dimensions : 16,0 cm × 24,0 cm × 2,3 cm
Nos sociétés occidentales exigent de leurs agricultures et de leurs industries agro-alimentaires qu'elles évoluent rapidement pour intégrer de nouveaux critères de qualité. Pour accompagner ce changement, les chercheurs ont un double défi à relever : celui de proposer aux producteurs et à leurs conseillers, non plus des solutions techniques universelles mais des méthodes d'auto-diagnostic et celui de définir de nouvelles modalités d'intervention de la recherche auprès des organisations collectives.
Ce sont bien des nouveaux processus d'apprentissage individuels et collectifs qui sont à mettre en place, basés sur une transdisciplinarité et un co-apprentissage entre chercheurs, professionnels du développement, décideurs et agriculteurs. Dans cet ouvrage, des chercheurs de dix pays industrialisés témoignent des différentes formes d'apprentissage qu'ils ont expérimentées.

Cow up a tree - Knowing and learning for change in agriculture case studies from industrialised countries est également présent dans les rayons

 LEARN Group - Cow up a tree - Knowing and learning for change in agriculture case studies from industrialised countries.
Cow up a tree. Knowing and learning for...
49,50 €
Haut de page